چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۱۶:۴۴

پیشرفت ۹۵.۱ درصدی پالایشگاه فاز ۱۹
پرونده فاز ۱۹ پارس جنوبی امسال بسته می‎شود

باشگاه خبری فراساحل: مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی از تولید ١٧ میلیون متر مکعب گاز شیرین از دو ردیف ١ و ٤ پالایشگاه این فاز خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا مسعودی در جریان بازدید خبرنگاران به مناسبت هفته دولت از پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: هم اکنون پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی با پیشرفت ۹۵.۱ درصدی در مدار تولید قرار دارد و باقی واحدهای پالایشگاهی نیز تا اول زمستان وارد مدار می‌شود.


وی افزود: این نخستین طرح از میان طرح‌های ٣٥ ماهه است که گاز ترش را وارد پالایشگاه و شیرین سازی کرده است. مسعودی از تولید ٢ میلیون بشکه میعانات گازی از این پالایشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون از این میزان، یک میلیون و پانصد هزار بشکه صادر و ٥٠٠ هزار بشکه باقیمانده در آستانه صادرات قرار دارد. وی همچنین به بهره‌برداری کامل از واحدهای یوتیلیتی (سرویس‌های جانبی) که وظیفه تامین برق، آب، نیتروژن و هوا و ... را برای واحدهای فرآیندی به عهده دارند، اشاره کرد و یادآور شد: عملیات حفاری ١٥ حلقه چاه این فاز در اوایل سال ٩٤ به اتمام رسیده است.


مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی همچنین از نصب سکوی ۱۹B تا اوایل زمستان یاد کرد و گفت: با راه‌اندازی این سکو و بهره‌برداری از آن پرونده فاز ۱۹ پارس جنوبی تا پایان امسال بسته می‌شود. وی همچنین به انجام ۱۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت کار در این فاز اشاره کرد و گفت: در پیک فعالیت در این فاز ۱۱ هزار نفر مشغول به فعالیت بودند و هم اکنون ۴ هزار نفر نیرو در این فاز فعالیت می‌کنند.


هدف از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه ۱.۱ میلیون تن گاز مایع به منظور صادرات و یک میلیون تن گاز اتان برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی‌است. تاسیسات دریایی این فاز مشترک گازی از ۲۱ حلقه چاه، چهار سکوی اصلی و اقماری، دو خط لوله ۳۲ اینچی انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی در مجموع به طول ۲۶۰ کیلومتر و دو رشته خط ۱۸ اینچی پوشش‌دار انتقال گاز از سکوهای اقماری به ورودی سکوهای اصلی در مجموع به طول ۱۲ کیلومتر است.



  کد خبر : 2215
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :